Optimér din forretning med markedets bedste software-løsninger

Brug lidt tid på at identificere jeres mest kritiske forretningsprocesser, inden du vælger de løsninger, som skal optimere og digitalisere jeres manuelle arbejdsopgaver. Mulighederne er mange, og det kan være svært at gennemskue, hvilken løsning, der skal udgøre jeres fremtidige løsningsfundament. Vi bidrager gerne med vores erfaring og kendskab til de forskellige teknologier.

Book møde
Forstå vores process

I en verden fuld af forandringer skal man have værktøjer til at imødekomme ændringer

Vision People udvikler og implementerer integrerede virksomhedsløsninger og Apps, baseret på Business Central, webløsninger og Microsoft's øvrige teknologiplatform. Vi digitaliserer og effektiviserer medarbejdernes arbejdsopgaver. Nogle gange i Business Central (tidligere NAV) - andre gange på et website, i en webshop eller ved visning af kritiske nøgletal på din mobiltelefon.
Samme data - til forskellige personer via forskellige værktøjer.

Integrerede softwareløsninger

Vores forskellige løsninger - til forskellige medarbejderroller - bygger ofte på Business Central fra Microsoft og apps hertil, eksempelvis i form af Power BI  

Tagline

Business Central

Microsoft's mest udbredte og bedste ERP-system til mellemstore virksomheder, der ønsker en standardløsning til håndtering af komplekse arbejdsprocesser uden at gå på kompromis

Tagline

Power BI

Giv medarbejderne adgang til visuel præsentation af nøgletal, økonomioversigter, trends og ledelsesrapportering fra Business Central via websites, storskærme eller mobiltelefoner

Skræddersyede løsninger, bygget på den bedste software

Ud over Microsoft's bedste standardfunktionalitet inden for bl.a. økonomistyring, køb- og salgsprocesser, servicehåndtering, varer og lagerstyring, ressource- og projektstyring, tidsopsamling, montageordrer m.m. - spækket med finansiel rapportering og indsigt samt AI (Copilot) til procesoptimering - er alle apps fra alle Microsoft-partnere tilgængelige via download fra Microsoft App Source.

Så mon ikke, at jeres specielle og kritiske arbejdsgange og optimeringsønsker kan håndteres på den ene eller anden måde?

Vi tager gerne en nærmere dialog omkring netop jeres udfordringer og hjælper jer med at finde den - for jer - rigtige løsning.

Løsninger til din branche

Se vores standardløsninger og branchesystemer til netop din branche.

Ekspertviden samlet i 25 apps

Vi håndterer de fleste problemstillinger via standardfunktionalit, men vi har også udviklet apps, når et generelt problem ikke er understøttet i standard.

Integrationer er vores hverdag

Vi har i alle årene udviklet rigtig mange integrationsløsninger - også til vores konkurrenters kunder, så lad os høre om dine integrationsønsker.

Digitale forretningsprocesser

Komplekse forretningsprocesser behøver ikke at blive udført ved manuelt arbejde. Vi hjælper med effektivisering og digitalisering.

Skalerbarhed og fleksibilitet

Tag os med på råd tidligt i projektet, så vi sammen også får vendt jeres visioner og fremtidige behov, som løsningen skal understøtte.

Øget overblik

Business Central indeholder alle de kritiske data, som samlet set giver det korrekte beslutningsgrundlag for strategiske beslutninger for virksomheden.

Projektdefinition

Vi går tidligt ind i processen, når jeres virksomhed har brug for nye IT-løsninger til at løse konkrete udfordringer og realisere jeres visioner.

I projektdefinitionen samarbejder vi med ledelsen om at identificere udfordringer og mål, hvorefter vi rådgiver om, hvordan IT-systemer kan understøtte strategien.

Sammen skaber vi en plan for delprojekter, definerer økonomiske rammer og leverer et tilbud, der matcher jeres behov.

Læs om vores metode

Analyse

Vi løfter låget til maskinrummet med årtiers indsigt og hjælper med at analysere jeres behov og finde den rette IT-løsning – enten gennem standardfunktioner, tilpasninger eller ved justering af arbejdsgange.

Med VisionScope-workshops identificerer vi kritiske arbejdsgange og skaber løsninger baseret på standardsystemer og moduler.

Sammen sikrer vi en løsning, der opfylder jeres behov og realiserer jeres visioner.

Læs om vores metode

Udvikling

VisionScope-dokumentet beskriver jeres behov for specialprogrammering, som Vision People udvikler, tester og leverer inden for den aftalte projektøkonomi.

Vi får alle elementerne til at spille sammen og tilføjer standard apps - evenuelt suppleret med specialprogrammering til at optimere jeres unikke behov.

Nye ønsker, der opstår undervejs eller efter implementering, håndteres som separate opgaver og vurderes ud fra aftalt økonomi og tidsplan, uden at forsinke det igangværende projekt.

Som led i vores kvalitetssikring testes løsningen af en forretningskonsulent for at sikre, at funktionaliteten matcher det aftalte i VisionScope-dokumentet.4o

Læs om vores metode

Implementering

Jeres nye, moderne cloudløsning er efter Vision Peoples udvikling og test nu klar til implementering hos jer, der begynder med en Installationsprøve, hvor vi sammen konstaterer, at løsningen er gjort tilgængelig for jer og klar til jeres uddannelse og opsætning, så I kan gennemteste løsningen.

Denne fase kræver et stort ressourcetræk fra jer, da alle jeres arbejdsprocesser skal testes og godkendes i den nye løsning, inden denne idriftsættes. Undervejs vil I støde på eventuelle uhensigtsmæssigheder og fejl, som rapporteres digitalt til Vision People, der herefter retter løsningen, som stadig optimeres inden idriftsættelsen.

Vision People assisterer med test og uddannelse, så eventuelle spørgsmål håndteres hurtigt, og testproceduren ikke forsinkes af testbrugernes øvrige, daglige opgaver.

Testen varer typisk 3-6 uger med daglig dialog mellem testbrugere, jeres projektleder og Vision Peoples projektteam. Vi retter løbende fejl og sikrer, at løsningen er klar til en vellykket overtagelsesprøve.

Læs om vores metode

Idriftsættelse

Efter succesfuld Overtagelsesprøve opdaterer Vision People løsningen med aktuelle produktionsdata, og løsningen er nu så gennemtestet, at den tages idrift.

Idriftsættelsesfasen begynder med at ændre 'pegepindene' fra testmiljø til produktionsmiljøet - og derefter skal der fokuseres på at støtte kolleger, der skal vænne sig til det nye system og ændrede arbejdsgange. Ofte kræver det et par ugers daglig brug af løsningen, før fordelene opleves fuldt ud, og alle er dus med løsningen.

Vi anbefaler, at projektgruppen mødes inden for den første uge for at sikre, at Driftsprøven gennemføres, og løsningen fungerer som aftalt. Herefter afsluttes projektet, og nye opgaver håndteres i en Optimeringsfase, som inkluderer support og planlægning af videre udvikling.

Læs om vores metode

Optimering

Efter implementering og stabilisering af den nye løsning, er det vigtigt at støtte brugerne med support og guidning i løsningens nye, smarte funktioner. Nye idéer og behov opstår ofte, når brugerne bliver fortrolige med systemet, og måske identificeres yderligere optimeringsmuligheder i form af nye integrationer eller yderligere digitalisering af processerne og andre af virksomhedens forretningsområder, der med fordel også kan håndteres i den nye løsning - eventuelt også ved tilføjelse af nye apps.

Vi anbefaler løbende statusmøder med Vision People for at sikre, at løsningen skaber maksimal værdi for virksomheden.

Nye ønsker samles til en ny projektdefinition og behandles effektivt med samme metode som det oprindelige projekt – men med færre ressourcer og kortere tidsforbrug og hurtigere realisering af værdien.

Læs om vores metode

Projektdefinition

Vi går tidligt ind i processen, når jeres virksomhed har brug for nye IT-løsninger til at løse konkrete udfordringer og realisere jeres visioner.

I projektdefinitionen samarbejder vi med ledelsen om at identificere udfordringer og mål, hvorefter vi rådgiver om, hvordan IT-systemer kan understøtte strategien.

Sammen skaber vi en plan for delprojekter, definerer økonomiske rammer og leverer et tilbud, der matcher jeres behov.

Læs om vores metode

Der findes også
en løsning til dig

Det kan være svært at forestille sig, hvordan et kritisk problem kan løses. Vi har solid erfaring med at håndtere forskellige virksomheders kritiske processer. Lad os høre mere om jeres tanker, så vi kan demonstrere mulige løsninger.

Book møde
Book en demo

Ofte stille spørgsmål

Nedenfor har vi listet spørgsmål på nogle af de spørgsmål, som vi har modtaget fra vores kunder - og som du måske hurtigt kan finde dit svar i:

Hvilke prisplaner er tilgængelige for Business Central?

Priser for Business Central

Business Central tilbyder forskellige prisplaner, der passer til forskellige virksomheders behov. Priserne varierer afhængigt af antallet af brugere og de specifikke funktioner, der er nødvendige for brugerne.

I første omgang skelnes mellem en licentype, baseret på enten Essentials (finans, køb, salg, lager, projekter, CRM, HR m.m.) eller Premium (der indeholder alle modulerne fra Essentials + Service- og produktionsmodulet).

Herefter skal I vælge mellem, hvilke medarbejdere, der skal have fuld adgang (dog styret via rettigheder/roller), og hvilke medarbejdere, der kun skal have læseadgang (se eller ændre eksisterende data og godkende eksempelvis købsfakturaer - men ikke bogføre bilag).

Det er vigtigt at overveje, hvilke funktioner der er mest relevante for ens forretning, når man vælger en plan, da en virksomhed kun kan have en licenstype (enten Essentials eller Premium).

Abonnementsmuligheder

Virksomheder kan vælge mellem månedlige eller årlige abonnementer, hvilket giver fleksibilitet i budgettering og planlægning. Efter udløb af den aftalte abonnementsperiode kan virksomheden ændre i antallet af brugerlicenser i op- eller nedadgående retning.