Business Central Oversigt
Business Central er en cloud-baseret ERP-løsning, der hjælper virksomheder med at administrere deres økonomi, drift og salg. Det er designet til små og mellemstore virksomheder, der ønsker at strømline deres processer og forbedre effektiviteten.
Business Central er Microsoft's mest udbredte og anerkendte cloudbaseret ERP-løsning, der sælges og implementeres af mange tusinde Microsoft-partnere over hele verden, der også udvikler og giver adgang til apps, der imødekommer specifikke behov, der ikke måtte være håndteret i standard Business Central, men som partnerne har erfaring med, at størstedelen af kunderne har brug for, enten i de enkelte lande eller generet i specifikke brancher og arbejdsprocesser
Moduler:
Business Central kommer standard med nedenstående moduler til alle de Essetials-brugere, der er købt adgang til. Så selv til virksomheder, der kun køber adgang til 1 bruger, får alle nedenstående moduler i Business Central:
- Økonomistyring: Hold styr på indtægter og udgifter.
- Projektstyring: Administrer projekter fra start til slut og få registreret omkostninger og indtægter vedrørende det enkelte projekt.
- Salgsstyring: Forbedre salgsprocesser og kundeinteraktioner
- Indkøbsstyring: automatisk eller manuel oprettelse af købsfakturaer.
- CRM: Customer Relationship Management, oprettelse af kontaktprofiler, målgrupper og kampagner m.m.
Business Central integreres også med andre Microsoft-produkter, hvilket gør det til en fleksibel løsning for mange virksomheder.
Hvis virksomheden også har brug for Servicemodulet og Produktionsstyring, skal alle brugerne købe en Premiu-bruger. Man kan ikke mixe Essentials- og Premiumbrugere.
Hvis virksomheden også har medarbejdere, der kun lejlighedsvist skal bruge Business Central til at se eksisterende data, skanne eksisterende varer eller til at godkende eksempelvis købsfakturaer, kan disse brugere nøjes med en Team Member-licens, der er lagt blligere, end en Essentialsbruger (eller Premiumbruger).