Har du brug for hjælp?
Tag fat i os og lad os sætte et møde op, så kan vi snakke om, hvad vi kan gøre for dig og din forretning
Sådan bruges et feltfilter
Filtre
Felt- og tabelfiltre kan bruges, hvis du i et vindue kun vil have vist bestemte konti, debitorer, kreditorer, poster eller andre records. FlowFiltre bruges til at begrænse oplysninger i felter, der viser beløb eller antal.
Du angiver et filter ved at definere kriterier for ét eller flere felter i en tabel. Programmet kontrollerer alle records, og kun de records, der opfylder dine kriterier, slippes gennem filteret. Hvis der er angivet kriterier for flere felter på én gang, skal records opfylde alle kriterierne for at slippe igennem filteret.
Bemærk!
Felt- og tabelfiltre afhænger af de respektive vinduer. Hvis du angiver et filter for en tabel i et vindue, og derefter får vist den samme tabel i et andet vindue, betyder det, at filteret ikke er aktivt i dette vindue. Filteret vil dog være aktivt i det vindue, hvor det blev angivet, indtil det fjernes.
Filtrene er aktive, indtil du fjerner dem, eller erstatter dem med nye. Du kan fjerne et filter ved at klikke på Vis alle i menuen Vis.
Filtre er en særlig facilitet i Navision, der gør det muligt at afgrænse en mængde oplysninger. Der er 3 slags filtre:
Såfremt du har sat et filter i programmet, vil det altid være vist ved at der i din statuslinje står FILTER som i skærmbillede nedenfor.
Nedenfor er der lavet et eksempel på hvordan du kan bruge et feltfilter.
Nedenfor vises en beskrivelse af, hvordan et feltfilter bruges til at filtrere data i tabellen Debitor, så den kun indeholder debitorkort, hvor sælgerkoden er PS.
Hvis du efterfølgende blader i debitorkortene kan du se, at der kun vises debitorkort med PS i feltet Sælgerkode. De øvrige debitorer findes stadig i databasen, men vises først igen, når filteret fjernes
Du kan nu igen se alle kort i tabellen Debitor.
Tag fat i os og lad os sætte et møde op, så kan vi snakke om, hvad vi kan gøre for dig og din forretning
Vi opdatere løbende med indsigter, som du kan blive inspireret af
I en tid, hvor digitalisering og automatisering er afgørende for virksomheders konkurrenceevne, er det essentielt at sikre, at forretningskritiske systemer arbejder gnidningsfrit sammen. Hos VisionPeople har vi specialiseret os i at skabe integrationer mellem Microsoft Dynamics NAV og andre systemer – herunder markedets førende CRM-løsning, Salesforce. Denne artikel dykker ned i, hvordan integrationen mellem Salesforce og Dynamics NAV kan optimere arbejdsprocesser, skabe overblik og sikre, at salgs- og økonomiafdelinger arbejder på et fælles datagrundlag.Hvorfor integrere Salesforce og Dynamics NAV? Når salgs- og marketingteams arbejder i Salesforce med leads og salgsmuligheder, er det afgørende, at disse data kan udveksles med økonomisystemet Dynamics NAV. En tæt integration betyder, at de kunder, der arbejdes med i Salesforce, også er dem, der faktureres fra NAV. Dette sikrer, at alle relevante afdelinger har adgang til opdaterede og ensartede kundeoplysninger.Med integrationen kan omsætningstal og andre økonomiske nøgletal fra NAV automatisk overføres til Salesforce. Det giver sælgerne et komplet overblik over kundens økonomiske historik direkte i CRM-systemet, hvilket styrker salgsarbejdet og muliggør mere målrettet kundedialog.
VisionPeople har udviklet en smidig systemintegration mellem Salesforce og Dynamics NAV, baseret på webservice-kald fra NAV. Denne løsning gør det muligt at automatisere en række centrale processer:
En velfungerende integration mellem Salesforce og Dynamics NAV skaber en række fordele for virksomheden:
Integrationens tekniske fundament er webservice-kald fra Dynamics NAV. Denne tilgang sikrer en robust og fleksibel integration, der kan tilpasses virksomhedens specifikke behov og eksisterende systemlandskab. Løsningen er udviklet med fokus på stabilitet, sikkerhed og skalerbarhed, så den kan understøtte både små og store virksomheder.
CRM (Customer Relationship Management) handler om at opbygge, vedligeholde og udnytte stærke relationer til virksomhedens kunder. Et godt CRM-system giver overblik over kundedata, salgsprocesser, marketingaktiviteter og service, så du kan skabe mere værdi for både kunder og virksomhed. I en moderne virksomhed er CRM ikke bare en applikation, men en integreret del af forretningsprocesserne – og netop her kan Business Central gøre en forskel.
Microsoft Dynamics 365 Business Central er meget mere end et økonomisystem. Med indbyggede CRM-funktioner kan du:
Business Central gør det let at samle alle relevante informationer ét sted, så dine medarbejdere kan arbejde effektivt og give kunderne en bedre oplevelse.
Business Central kan udvides med en lang række apps og software, der gør CRM-arbejdet endnu stærkere. Eksempler:
Business Central er et stærkt fundament for CRM i moderne virksomheder. Med de rette apps, integrationer og best practices kan du samle alle processer og kundedata ét sted – og skabe mere værdi for både kunder og forretning. Kontakt VisionPeople for rådgivning om, hvordan du får mest muligt ud af Business Central som CRM-system.
Er din virksomhed stadig på en ældre version af Dynamics NAV? Med en opgradering til den nyeste version får du adgang til de nyeste funktioner, forbedret sikkerhed og integration med moderne Microsoft-løsninger.
Fordele ved opgradering:
Vision People hjælper dig sikkert gennem hele opgraderingsprocessen – fra analyse af nuværende løsning til implementering og træning af medarbejdere.