25.000 næringsvirksomheder håndteres nu automatisk hos Erhvervsstyrelsen

Erhvervsstyrelsens internetregister Næringsbasen tæller alle de danske restauranter og virksomheder, der arbejder med handel, opbevaring eller transport af fødevarer.

Erhvervsstyrelsen ønskede at gøre håndteringen af faktureringer, indbetalinger og rykkerprocedurer i forbindelse med de mange tusinde virksomheder i Næringsbasen så let og automatiseret som muligt. Samtidig skulle sagsbehandlerne nemt kunne følge med i, om virksomhederne havde betalt, og om der evt. var sendt rykkere.

Løsningen blev en integration mellem Næringsbasen og Erhvervsstyrelsens Microsoft Dynamics NAV økonomiløsning ("Navision"). Data hentes direkte fra Næringsbasen og overføres automatisk til Microsoft Dynamics NAV, hvor fakturering og håndtering af indbetalinger og rykkerprocedurer foregår. Samtidig går oplysninger om betalingerne på den enkelte virksomhed tilbage til Næringsbasen, så sagsbehandlerne hele tiden har det fulde overblik.

Download hele casen her

Kontakt VisionPeople, hvis du vil høre mere om løsningen

Kontakt os