Microsoft Dynamics NAV 2009 – Versioner, funktioner og fordele

Få overblik over forskellene på NAV 2009 BE og AM.

Skrevet af
Vision People
5 min læsetid
Del post

Om versionerne BE og AM

Microsoft Dynamics NAV 2009 blev lanceret i to versioner: Business Essentials (BE) og Advanced Management (AM). Hver version har forskellige funktionaliteter og licensmuligheder.

  • BE: Grundlæggende funktioner til mindre virksomheder
  • AM: Udvidede funktioner til større virksomheder

Læs mere om forskellene og vælg den version, der passer bedst til din virksomhed.

Microsoft Dynamics NAV 2009 – Overblik og fordele

Microsoft Dynamics NAV 2009 er en omfattende løsning til virksomhedsstyring, der kan hjælpe medarbejdere til at arbejde hurtigt og effektivt og giver din virksomhed den fleksibilitet, der er nødvendig for at kunne tilpasse sig nye muligheder og vækst.

Løsningen er ideel til små og mellemstore virksomheder og giver en enestående, ny brugeroplevelse og teknologiske nyskabelser, som forenkler adgangen til information, forbedrer organisationens smidighed, strømliner integrationen med en lang række programmer og styrker rapporteringfunktionerne – selv inden for de mest specialiserede brancher og organisationer. Med Microsoft Dynamics NAV 2009 kan dine medarbejdere være effektive og bidrage til din virksomheds succes.

  • Rollebaseret brugergrænseflade
  • Stærke analyse- og rapporteringsmuligheder
  • Integration med andre programmer
  • Fleksibilitet og vækst

Indholdsfortegnelse

Lad os optimere din forretning i dag

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Book møde
Vores nyeste apps

Navigering i ældre Dynamics NAV versioner

Dyk ned i de ældre versioner af Dynamics NAV og opdag skjulte funktioner og tips, der kan optimere din brug af softwaren.

Lær mere

Microsoft Dynamics NAV 2015 – Nye funktioner, brugeroplevelse og fordele

Få styr på de vigtigste nyheder og fordele i NAV 2015.

Microsoft Dynamics NAV 2015 – Hovednyheder

Microsoft Dynamics NAV 2015 er spækket med nye og spændende funktionaliteter, udover alle de tiltag, der kom med NAV 2013.

  • Understøttelse af tablets
  • Farvelagte køindikatorer
  • Layout på rapporter kan redigeres med Word 2013
  • Endnu mere intuitiv og rollebaseret brugeroplevelse

Den nye brugeroplevelse er gjort endnu mere intuitiv og relevant for de enkelte medarbejderroller. Startbilledet tager udgangspunkt i jobfunktionen og kan tilpasses den enkelte medarbejder.

Fordele og muligheder med NAV 2015

Med NAV 2015 får du en virksomhedsløsning, der gør det lettere at arbejde effektivt og relevant – uanset om du er direktør, arbejder med salgsordrer eller har en anden rolle. Systemet kan tilpasses, så det passer til netop din virksomheds behov og medarbejdernes funktioner.

  • Intuitivt rollecenter for forskellige medarbejdertyper
  • Mulighed for at tilpasse skærmbilleder
  • Stærk integration med Microsofts øvrige produkter
  • Kampagnepriser og opgraderingsmuligheder

NAV 2016: Nye muligheder og forbedringer

Opgrader til NAV 2016 og få adgang til forbedret workflow og mobiladgang.

Dynamics NAV 2016 virker på alle platforme:

  • PC
  • Tablet eller iPad
  • webklient
  • Smartphone!                        

så uanset hvilken 'enhed' du benytter, tilpasser Dynamics NAV 2016 sig selv til den konkrete enhed.

Dynamics NAV 2016 er "I Office og på Azure", hvilket giver følgende fordele:

  • integreret i Office365 (Microsoft Office i skyen)
  • løsningen kan installeres på Azure (Microsofts cloudbaserede serverplatform)
  • Dynamics NAV 2016 fås som Windows-klient, webklient, Ipad/Tablet og nu også på smartphones
  • bedre integreret til Microsoft Dynamics CRM Online (se også VisionCRMConnector).  

Der er så mange nye muligheder i Dynamics NAV 2016, så det er svært at fremhæve noget, frem for noget andet, men nedenfor har vi kort listet nogle hovedpunkter:

  • integration til andre Microsoftprodukter, og nu også Microsoft Dynamics CRM
  • "Extensions", der giver mulighed for at tilgå andre applikationer i Dynamics NAV
  • Test Automation Suite - hurtigere testforløb ved ny implementering
  • Universal App - giver adgang til Dynamics NAV fra alle enheder (mobil, iPad etc.)
  • Massive forbedringer og udvidelser af webklienten til Dynamics NAV 2016
  • Forbedret arbejdsgange i bl.a. finans/bogholderiet
  • OCR genkendelse og automatisk oprettelse af købsfakturaer
  • ektronisk fakturering (se også VisionOIO)
  • Bedre workflow og proces til eksempelvis fakturagodkendelse
  • Bedre kontrolmuligheder før bogføring
  • udskydelse af posteringer til senere
  • Notificering, flow til automatisk informering af kolleger i relation til dokumenter m.m. i Dynamics NAV
  • Modtagelse af elektroniske fakturaer fra udenlandske leverandører (via Public Procurement Online - PEPPOL)
  • Fuldt integreret Power-BI - få udviklet netop jeres KPI'er og målepunkter for virksomheden

Listen er lang, så vi vil hellere invitere dig til et seminar hos VisionPeople, hvor vi kan vise dig Dynamics NAV 2016 og alle nye, smarte funktionalitet - og så kan du også få en dialog med en konsulent om hvordan vi kan implementere Dynamics NAV 2016 hos jer.  

Vi glæder os til at vise dig den nye NAV2016, så kontakt os her, hvis du vil deltage på et at vores seminarer om NAV2016, eller klik på nedenstående link, hvis du vil have et møde med en af vores specialister og rådgivere.  

Kontakt os og hør, hvordan du kan vækste din virksomhed med en virksomhedsløsning fra Microsoft - baseret på Microsoft Dynamics NAV.