Så blev den nye Dynamics NAV 2018-version frigivet fra Microsoft

Dynamics NAV fås nu i version 2018 med en række forbedringer og nye muligheder

Mere Cloud, mere web og Apps, mere integration, mere simpel tilgang til avanceret funktionalitet og fremtidige opgraderinger. Så simpelt kan det siges. Resten er teknik og funktionalitetsforbedringer.

Brugergrænsefladen i den nye version af Dynamics NAV, ligner til forveksling de velkendte skærmbilleder fra Microsoft's rollebaserede klient (klik på billedet for større billede):

DynamicsNAV2018


Dynamics NAV 2018 er endnu et skridt tættere på den kommende cloud-baserede Dynamics 365 (p.t. kaldet: "Tenerife") og giver endnu flere muligheder for at integrere med andre systemer, webløsninger, webshops, Apps, PowerBI m.m. med krypteret dataudveksling via pre-definerede API'er, som gør det lettere og mere sikkert at udveksle data til og fra Dynamics NAV. 

Således understøtter Dynamics NAV 2018 også REST-API, baseret på webservices, så andre systemer kan kalde Dynamics NAV's forretningslogik, eksempelvis fra nye Apps og/eller web- og mobilløsninger, som sikrer et smidigt, sikkert og korrekt integrationsflow. Eksempelvis kan tidsregistrering på sager i Dynamics NAV foregå via en mobil/App hertil.

Brugen af Dynamics NAV 2018 kan fortsat foregå fra den Windows-baserede klient (se billedet ovenfor), men udvalgte brugere (og særligt udvalgte samarbejdspartnere) kan eksempelvis få adgang til data, udføre simple handlinger og få realtime forretningsindsigt fra Dynamics NAV fra eksempelvis web, Apps, mobiltelefoner, PowerBI og andre systemer - uden at skulle åbne Dynamics NAV. Simpel integration og forretningsindsigt, når og hvor man har brug for det.

Medarbejdere, der arbejder dybere i Dynamics NAV, kan endnu lettere selv personificere startbilledet, så kun det mest relevante og aktuelle vises for brugeren. Det er også blevet lettere at bruge Dynamics NAV, eksempelvis ved:

  • Hurtigt skift mellem regnskaber og andre rollecentre
  • Systemopsætning er samlet og foretages ét sted
  • Bedre notificeringer
  • Bedre Excel-integration, eksempelvis tilføj nye linjer i Excel og importér til kladde
  • Bedre adgang til Dynamics NAV, eksempelvis opret faktura fra Outlook og giv revisor adgang
  • ...og mange andre forbedringer.

Som sagt - et endnu mere cloud- og mobilvenligt ERP-system, der lettere integrerer med andre Microsoft- og 3.-parts webløsninger og systemer. Lige i tråd med VisionPeople's mantra om at integrere systemer, så det bliver lettere for brugerne at tilgå information - der hvor brugeren måtte være (web, mobil på kontoret etc.)

Kontakt os og oplev selv, hvordan en moderne Dynamics NAV 2018 kan understøtte din forretning

Kontakt os