OIO Opsætning

I OIO opsætningen skal du lave den basiskonfiguration som skal til, for at løsningen kan fungere korrekt. Opsætningsbilledet ser ud som følger:

Generelt

 

I Filhåndtering skal du som udgangspunkt vælge Sproom API. Hvis du ikke ønsker at benytte Sproom så kontakt os.

URL-adresse til API skal stå til https://sproom.net

Hvis du ikke allerede har en Sproom konto, så er det også her at du skal oprette en konto. Du kan direkte på Sprooms forside tilmelde dig og oprette en konto.

Efter du har oprettet en konto eller logget ind med din eksisterende konto, skal du oprette en API-token. Denne oprettes på denne adresse: https://sproom.net/da/settings/restapitokens/.

Når du har oprettet din API-token skal du indtaste den i feltet i opsætningen.

Udgående sti skal kun udfyldes, hvis Filhåndtering IKKE er Sproom API.

Salg

Bankkreditornr. skal udfyldes hvis du vil opkræve betalinger via FIK71.

I OIOUBL skal man udfylde ekstern bilagsnr. Da de fleste ikke benytter dette til noget relevant, er det muligt at få systemer til at udfylde det automatisk. Feltet Automatisk eksternt bilagsnr. er derfor sat som standard.

Tillad at brugere vedhæfter filer styrer hvorvid tom det tillades at brugere kan vedhæfte ekstra bilag til OIO-bilag.

Du har mulighed for at automatisk vedhæfte en PDF version af bilaget, ved at vælge Ja i feltet

Vedhæft PDF dokument automatisk. Bemærk at det tager 1-2 sekunder pr. bilag at gøre dette, så det kan være en bedre ide at sætte det på de enkelte kunder hvor dette er en nødvendighed.