Søg svar på dine spørgsmål her!

Nedenfor har vi listet de mest hyppige spørgsmål, som vores kunder, der lejer Dynamics NAV, ofte stiller os - og vores svar herpå.

Hvilken form for support tilbyder VisionPeople til den hostede løsning?
I forbindelse med online-bestilingsprocessen kan du vælge dén form for assistance, som hjælper dig bedst i gang med den nye løsning. Du kan vælge mellem installationshjælp, telefon- og e-mailsupport samt onsite konsulentassistance, hvor vi besøger dig og hjælper dig godt igang med den nye løsnng. Læs mere om vores supportaftale her>> 

Kan min revisor også få adgang til den hostede løsning?
Ja, din revisor kan også få adgang til at se og evt. postere bilag i den hostede Dynamics NAV-løsning. Prisen herfor fremgår af dette link>>   

Alle mine debitorer er forsvundet. Hvad gør jeg?
Fjern alle filtre, når du står på et debitorkort. Vis - Vis alle i menulinjen.  

Hvordan får jeg fakturaudskriften til at passe til mit brevpapir?
VisionPeople Consulting tilbyder nogle forskellige rapportlayouts, afhængig af om du printer på fortrykt brevpapir eller blankt papir, og om du ønsker firmanavn, adresse etc. i toppen eller i bunden af papiret. Se eksemplerne på udskrifter her eller kontakt VisionPeople Consulting for at få tilpasset rapporterne til netop dine ønsker. 

Bogføringsdatoen er ikke inden for den tilladte bogføringsperiode!
Se efter i Regnskabsopsætning om felterne "Bogføring tilladt fra" og "Bogføring tilladt til" er sat rigtigt.
Det er også muligt at sætte spærring for bogføring på den enkelte bruger. Dette gøres i Opsætningsmenuen under Programopsætning- Generelt- Brugere- Brugeropsætning. 

Jeg har brug for specialudvikling til den hostede Dynamics NAV-løsning. Kan jeg få det?
Ja, du kan godt få udviklet specialfunktionalitet i din hostede NAV-løsning. Såfremt du ønsker et tilbud fra VisionPeople Consulting herpå, eller ønsker at få ønskerne defineret (og diskuteret i forhold til eventuel af standardfunktionalitet hertil), kan du kontakte VisionPeople her om dette>> 

Jeg får en fejl ved bogføring:" Bogføringsopsætning findes ikke. Identifikationsfelter og værdier…."
Kombinationen af virksomhedsbogføringsgruppe og produktbogføringsgruppe er ikke sat op. Dette bruges til at styre hvilke finanskonti, der skal benyttes i forbindelse med bogføringen. Opsætningen findes under Økonomistyringsmenuen - Opsætning - Generelt - Bogføringsgrupper - Generelt - Bogføringsopsætning. 

Skal jeg oprette en kreditor flere gange, hvis vi køber i forskellig valuta hos dem?
Nej, det er ikke nødvendigt. Det samme kreditornummer kan godt håndtere flere valutaer. Den valutakode som står på kreditor kortet, er vejledende, og kan overskrives på købsbilaget inden det bogføres. 

Kan en anden kunde betale for varer/ydelser end den der bestiller?
Ja, det kan sættes op generelt på debitorkortet. På fanebladet Fakturering indsættes den kunde som skal betale i feltet "Faktureres til kundenr."
Det kan også gøres fra kan til gang på salgsordre/faktura på fanebladet fakturering.  

Vi er p.t. 6 ansatte, der har adgang til Dynamics NAV. Hvad koster det at købe adgang til en ekstra medarbejder?
Prisen for hosted Dynamics NAV afregnes pr. navngiven bruger. Du kan se priserne for flere brugere til hosted Dynamics NAV her>>  

Mine fakturaer skal have et specielt design. Kan det lade sig gøre?
Ja, på dette link kan du se, hvilke muligheder, vil tilbyder for at imødekomme individuelle ønsker til layout på fakturaer, kontoudtog og andre kundevendte rapporter. 

Kan mine fakturaer komme ud på engelsk?
Ja, der er gennem hele systemet opsat sprogkoder, som styrer om fakturaen eller hvilket som helst andet dokument ville komme på dansk eller engelsk  

Kan jeg få en webshop til den hostede Dynamics NAV-løsning?
Ja, du kan læse om vores mulige tillægsløsninger (herunder webshop) her>> 

Kan jeg betjene Dynamics NAV med tastaturet?
Ja se listen over genveje her: Tastaturgenveje 

Hvis du har andre spørgsmål, som ikke er besvaret ovenfor, så send os dit spørgsmål og få assistance:

Send os dit spørgsmål her